Hyresgästinformation
Välkommen till Morastrand. Här har vi samlat information för dig som är hyresgäst eller som snart är det. Läs om vad du behöver tänka på när du flyttar in eller hur det går till när du vill byta lägenhet.
Ansvar & trivsel
Att bo i flerfamiljshus innebär både möjligheter till gemenskap och krav på respekt och ansvar.
Avfallshantering
Som hyresgäst ansvarar du för att sortera ditt avfall och lägga det i rätt kärl. Läs mer om hur vi tillsammans skapar vi en ren och trivsam boendemiljö!
Felanmälan
Om något inte fungerar i din lägenhet eller fastigheten, gör en felanmälan till Morastrand så snart som möjligt. Läs mer om hur du går till väga.
Elinstallationer
Som hyresgäst ansvarar du för enklare elarbeten, som att byta glödlampor, proppar och lysrör. All annan elinstallation ska utföras av en behörig elektriker.
Skötselråd
Som hyresgäst ansvarar du för att vårda din lägenhet. Läs mer om hur du sköter ditt boende med regelbunden omsorg.
Störningar
Som hyresgäst hos Morastrand ska du visa hänsyn till dina grannar. Du ansvarar även för att dina gäster inte stör.
Valfritt lägenhetsunderhåll
Som hyresgäst kan påverka hur och när din lägenhet underhålls genom vårt system för valfritt lägenhetsunderhåll.
Hyreskontrakt
Ditt hyreskontrakt hos Morastrand är ett viktigt avtal mellan dig som hyresgäst och oss som hyresvärd. Läs mer om hyresbetalning och uppsägningstid.
